سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی بازار اصفهان

ساخت و ساز زیرزمینی

ساخت و ساز زیرزمینی برای هزاران سال است که عمدتا از طریق معادن و اخیرا از طریق حمل و نقل، مسکن و صنایع تجاری توسعه یافته است. تونل کانال، Underground لندن، کتابخانه بریتانیا و مراکز خرید مختلف، نمونه هایی از ساخت و ساز زیرزمینی است.

مسکن زیرزمینی (گاهی اوقات مسکن پناهگاه زمین نامیده می شود) به طور خاص به خانه هایی اطلاق می شود که به صورت جزئی یا به صورت زیرزمینی ساخته شده اند. این خانه های زیرزمینی در طول سی سال گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده اند و بخش مهمی در جنبش سبز ساختمان هستند.

هزاران نفر از مردم اروپا و آمریکا در خانه های زیرزمینی زندگی می کنند. در روسیه توسعه زیر زمین کمتر از آن است. کشورهایی مانند ژاپن و چین، که در آن فضای توسعه در حق بیمه هستند، به ویژه برای ساختن مکانهای زندگی زیرزمینی مشتاق هستند. در انگلستان، جنبش بسیار کندتر است و کمتر از یکصد خانه زیرزمینی وجود دارد. این امر تا حدی ناشی از باور غلط است که خانه های زیرزمینی کثیف، مرطوب، تاریکی، مکان های ناپایدار و ناپایدار زندگی می کنند. اما این نیز ناشی از کمبود راهنمایی و اطلاعات در مورد ساختن مقررات و مشخصات و کمبود دانش در مورد پتانسیل آنها به عنوان یک عمل ساختمانی پایدار است.

طراحی زیرزمینی خانه
تا حدودی طراحی یک خانه زیرزمینی با شرایط سایت تعیین می شود. نوع خاک، توپوگرافی، بارش، سطح آب های زیرزمینی، خواص باربری، و پایداری شیب باید مورد توجه قرار گیرد. مصالح ساختمانی باید ضد آب، بادوام و به اندازه کافی قوی برای مقاومت در برابر فشار زیر زمینی باشد (بتن اغلب مورد استفاده قرار می گیرد). آب در ساختمان زیرزمینی مورد توجه خاص است و ممکن است نیاز به تکنیک های تخلیه ویژه در اطراف محل، بویژه در امتداد مناطق سقف، اجرا شود.

روش های متعددی برای زندگی زیرزمینی وجود دارد:

    غارهای ساخت یافته - ساخته شده توسط تونل زدن به زمین. اگر چه در سراسر جهان محبوب است، این می تواند یک روش گران قیمت و خطرناک باشد.
    برش و پوشش - همچنین به نام خانه های کولورتر، ساخته شده توسط جمع آوری لوله های بتونی بتنی و ظروف به طراحی مورد نیاز از فضای زندگی، و سپس دفن آنها را در زمین است.
    زمین Berm - خانه برای اولین بار در زمین صاف یا تپه کوچک ساخته شده است، و پس از آن به خاک سپرده شد، ترک دیوار یا سقف برای نور روشن است.
    ارتفاعات - خانه در کنار یک تپه ساخته شده است با جلو خانه در سمت چپ باز است.
    آریوم - همچنین خانه های حیاطی نامیده می شود، اتاق ها در زیر زمین در اطراف یک باغ غرق شده یا حیاطی که به نور اجازه می دهد، ساخته می شوند.
    PSP - مخفف post، shoring و پلی اتیلن است. خانه توسط حفاری زمین، غرق شدن در پست ها، قرار دادن سرپوش (تخته ها) بین پست ها و زمین، و قرار دادن ورقه های پلی اتیلن پلاستیکی (برای ضد آب کردن) پشت سرپوش ساخته شده است.
    شفت - پروژه جاهطلبانه در ژاپن به نام آلیس شهر برنامه ساخت و ساز یک شفت استوانه ای گسترده و عمیق به زمین با پوشش جلوی شیشه ای غرق شده، و سطوح مختلف برای کسب و کار و استفاده داخلی از اطراف شفت ساخته شده است.

تمام خانه های زیرزمینی نیاز به سیستم تهویه مناسب طراحی شده برای کنترل کیفیت هوا و رطوبت در محیط داخلی دارند. طراحی نورانی نور روز با استفاده از نور درختی، شفت و چاه همچنین می تواند برای بهبود کیفیت زندگی زیرزمینی استفاده شود.

مزایای ساختمان زیرزمینی
خانه های زیرزمینی مزایای زیادی نسبت به مسکن معمولی دارند. برخلاف خانه های متعارف، می توان آنها را روی سطوح شیب دار ساخته و می توان فضا را در مناطق کوچک با رفتن به زیر زمین افزایش داد. علاوه بر این مواد کاشته شده در ساخت و ساز می تواند در روند ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

خانه های زیرزمینی مساحت کمتری دارند، بنابراین مصالح ساختمانی کمتری استفاده می شود و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین تر است. آنها همچنین مقاوم به باد، آتش و زلزله هستند و محیطی امن و ایمن را در شرایط آب و هوایی بسیار زیاد فراهم می کنند.

یکی از بزرگترین مزایای زندگی زیرزمینی، بهره وری انرژی است. دمای زیر زمین زمین باقی می ماند، بنابراین زمین های زیرزمینی از جرم زمین گرمایی و تبادل گرما سود می برند، در تابستان سرد و در زمستان گرم می شوند. این باعث صرفه جویی در حدود 80? در هزینه های انرژی می شود. با استفاده از طراحی های خورشیدی، این لایحه انرژی می تواند به صفر کاهش یابد و آب گرم و گرما به خانه در تمام طول سال فراهم شود. مزایای دیگری از زمین های اطراف، عایق صدا است. خانه های زیرزمینی مکان های فوق العاده آرام برای زندگی هستند.

در نهایت، خانه های زیرزمینی با چشم انداز طبیعی ترکیب شده و حداقل تاثیر بر محیط زیست محلی دارند. این نه تنها از لحاظ زیباشناسی لذت بخش است، بلکه تضمین می کند که حداکثر زیستگاه تنها برای حیات وحش باقی مانده است.

طراحی برای آینده ای پایدار
ساخت و ساز زیرزمینی صنعت جدید نیست، اما اغلب به عنوان یک استراتژی طراحی برای ساخت و ساز پایدار نادیده گرفته می شود. یک خانه زیرزمینی به خوبی طراحی شده می تواند یک مکان شیک، راحت، ایمن، روشن و الهام بخش برای زندگی باشد. بیش از آن نمونه ای عالی از ایده آل زیست محیطی است

رتبه بندی انرژی بهره وری، طراحی کم اثر و هماهنگی با محیط طبیعی آن است. با افزایش تقاضا برای سایت های توسعه بیشتر و کاهش فضای سبز، همراه با اجرای مقررات سختگیرانه برای خانه های سبزتر، ساخت و ساز زیرزمینی به نظر می رسد راه آشکار است.